لوازم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی و کاربرد آنها

لوازم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی و کاربرد آنها

طرز تهیه انواع محصولات مراقبت از پوست در منزل

تهیه محصولات مراقبت از پوست در خانه

محصولات طبیعی و مرغوب «مراقبت از پوست»، همیشه مثل امروز در دسترس نبوده اند. بنابراین در گذشته کسانی که مایل بودند پوستی پاک و عالی داشته باشند، محصولات مخصوص به خود را می ساختند. اگرچه خریدن محصولات مراقبت از پوست از فروشگاه های محلی راحت تر است، اما لذت و نتیجه درست کردن محصولات در خانه را ندارد. اگر هرگز درست کردن یک تقویت کننده یا روغن حمام مخصوص را امتحان نکرده اید، احتمالا با خواندن این مقاله عطار ایرانی تشویق می شوید که سخاوت طبیعت را تجربه کنید.

مواد آرایشی خانگی، مزایای بارزی نسبت به محصولات آماده دارند. از جمله این که مواد تهیه شده در خانه، تازه و بدون مواد خطرناک بوده و حاوی نگهدارنده ها، رنگ ها و عطرهای طبیعی هستند. این محصولات می توانند طبق میل و نیاز شخصی شما ساخته شوند و شما می توانید روی کیفیت مواد تشکیل دهنده، چگونگی ساخت و نگهداری محصولات کنترل داشته باشید. به عبارت دیگر روی محصول نهایی، کنترل کامل دارید. یک امتیاز دیگر: مواد آرایشی خانگی نیاز به بسته بندی، تبلیغ و توزیع ندارند به همین دلیل ارزان تر هستند.

چهار دسته مواد وجود دارند، که برای ساخت محصولات خانگی، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند. این چهار گروه عبارتند از مواد غذایی، گیاهان دارویی، «روغن ها و ماسک های گیاهی» و «ویتامین ها». یادتان باشد که مواد آرایشی خانگی فاقد مواد نگهدارنده هستند و لازم است در یخچال نگهداری شوند. همچنین پس از گذشت مدت زمان معین، آن ها را با داروی تازه عوض کنید.

غذا

غذاهای تازه مانند توت فرنگی، آووکادو، هویج و تخم مرغ مغذی و سالم هستند. همچنین برای تولید محصولات مراقبت از پوست بسیار مفید است. غذاهای رایجی که می توان برای تهیه لوازم آرایشی استفاده کرد عبارتند از:

بادام

بادام را می توان به صورت آرد یا بلغور آسیاب کرد و در محلول های تمیزکننده استفاده کرد. بادام منافذ پوست را تمیز می کند و با زبری و خشکی پوست مقابله می کند.

سیب

سیب در لوسیون ها و ماسک های صورت برای مبارزه با خشکی و لک های روی پوست استفاده می شود. یکی از ویژگی های آن است پوست را نرم می کند و به عنوان یک قابض عمل می کند. آب سیب اگر از کل میوه گرفته شود برای انواع پوست تسکین دهنده و مفید است. مخصوصا پوست های حساس و حساس.

زردآلو

زردآلو پوست را تمیز و صاف می کند. سرشار از کاروتن (ویتامین A) است و برای انواع پوست مناسب است.

آووکادو

پاکسازی، تغذیه و رفع خشکی به همین دلیل است که در محصولات صورت استفاده می شود. به خوبی جذب پوست می شود و حاوی ویتامین های A، D و E و مواد معدنی مانند پتاسیم و گوگرد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد